דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)
תפריט

סקירות מאקרו כלכליות לחודש אוקטובר – 2016

התפתחויות בשוק הריאלי

כמו שכבר אמרנו מספר פעמים בעבר, משקיעי האג"ח כבר אינם נותנים משקל גדול מידי להכרזות הפד האמריקני או נגידים אחרים בעולם, ולכן תשואות האג"ח לא עלו בצורה דרמטית גם כאשר התגברו ההערכות שהפד יעלה ריבית בהחלטה הנוכחית. גם הרחבת התוכנית המוניטארית ביפן לא השפיעה בצורה מהותית על שוק האג"ח.

מנגד, בשוק המניות נרשמה "חגיגה" בשבוע האחרון לאחר שהפד דחה (שוב) את העלאת הריבית בארה"ב. למרות ההתנהגות החיובית של המניות בארה"ב החודש, נראה כי שוקי המניות נמצאים בהמתנה לעונת הדוחות לסיכום הרבעון השלישי של השנה, שצפויה להיפתח בעוד כשבועיים, וכן לתוצאות הבחירות בארה"ב. משקיעים רבים חוששים כי בחירה של טראמפ עלולה להוביל לתנודה חריפה למטה לנוכח אי-הוודאות בנוגע לתוכניותיו לניהול הכלכלה האמריקנית. ההתחקות של טראמפ בסקרים האחרונים מלמדת כי ניצחון שלו הוא בהחלט תרחיש אפשרי, אם כי זה עדיין יחשב כהפתעה.

נקודה שצריך לשים אליה לב, היא שלמרות השיפור הכלכלי בישראל והתוצאות הלא-רעות של רבות מהחברות, שוק המניות המקומי, ובעיקר המדדים המובילים, ממשיך להציג ביצועי חסר בהשוואה לוול-סטריט. לדעתנו, אפשר לנצל את זה כדי להגדיל חשיפה למניות של חברות מקומיות איכותיות הנסחרות עדיין במחירים נוחים.

יש לך שאלה?