דלג למרכז העמוד (מקש s) דלג לעמוד יצירת קשר (מקש 7) דלג לעמוד מפת האתר (מקש 8) דלג לעמוד נגישות (מקש 9)
תפריט

סקירות מאקרו כלכליות לחודש נובמבר – 2016

התפתחויות בשוק הריאלי
מדד המחירים לצרכן ירד בספטמבר ב-0.1%, בהתאם לציפיות. בסך הכול ירד המדד ב-0.4% ב-12 החודשים האחרונים, אולם לפי הנתונים העולים משוק האג"ח ניתן ללמדו כי השוק צופה עלייה של כ- 0.8% במדד ב-12 החודשים הבאים. סעיף הדיור ממשיך להיות הגורם המרכזי שתורם תרומה חיובית למדד – מחירי הדיור עלו בכמעט 7% בשנה האחרונה, כך שלמרות האטה מסוימת בביקוש לדירות עד עתה המחירים לא יורדים.

הבנק המרכזי באירופה השאיר את תוכנית רכישות האג"ח הנוכחית על כנה. עם זאת, חברי המועצה של הבנק הצהירו כי בהודעה הבאה ישקלו שוב את הרחבת התוכנית לאחר שיתקבלו נתונים כלכליים מלאים יותר מכל מדינות היבשת.

ראש ממשלת בריטניה הודיעה כי המדינה תגיש את הבקשה הרשמית ליציאה מהאיחוד במרץ 2017, ולאחריו יחל משא ומתן של כשנתיים לגבי ההסכמים החדשים בין בריטניה למדינות האיחוד. הדברים הובילו להמשך היחלשות של הפאונד, שאיבד כ-15% מערכו מאז משאל העם במדינה.

בנאומו של ג'יימס בולוארד, נשיא שלוחת הפד בסיינט לואיס, הוא אמר כי ריביות נמוכות יהיו הנורמה בשנתיים-שלוש הקרובות לאור העובדה שהתנאים הכלכליים בארה"ב עדיין פושרים. המשמעות היא שקצב העלאות הריבית של הפד יהיה איטי הרבה יותר מההערכות הקודמות שלו. להערכתנו, גם בישיבת הפד הקרובה לא צפוי שינוי בריבית, וסביר להניח שהפד ימתין לתוצאות הבחירות כדי לקבל החלטה בהתאם לתגובת השווקים לתוצאות.

בחודשים האחרונים נרשמת העצה בפעילות הכלכלית בשווקים המתפתחים, ככל הנראה כתוצאה מהרחבת המדיניות המוניטארית וההתייצבות של מחירי הסחורות בעולם. גם בסין, למרות שלל הבעיות, הצמיחה התייצבה על שיעור שנתי של 6.7%. להערכתנו הצעדים המוניטאריים והפיסקאליים שנוקטת מדינה נושאים פרי, ויסייעו למדינה לפתור את הבעיות שעדיין קיימות בשוק האשראי והדיור.

התפתחויות בשוק ההון

החודש לא נרשמו אירועים כלכליים דרמטיים בעולם, כך שרוב המדדים המניתיים בעולם דרכו במקום. להערכתנו, משקיעים רבים ממתינים לראות כיצד יסתיים המרוץ לנשיאות בארה"ב, שיבוא לסיומו בבחירות בחודש הקרוב.

רוב הסקרים מנבאים ניצחון מוחץ של הילארי קלינטון, זאת על רקע התבטאויות בעייתיות במידה מסוימת של טראמפ לאחרונה, אולם כבר ראינו הפתעות בעבר, אולם גם מטה קלינטון לא חף מבעיות ונראה כי סיפור הבחירות לא סגור.

גם הפד ככל הנראה ממתין עם החלטת העלאת הריבית לאחרי הבחירות, ובאופן כללי ניתן לומר שהשווקים הפיננסים במצב המתנה.

יש לך שאלה?